2018年1月21日日曜日

「雪を楽しもう!Enjoy the World of Snow!」を行いました

1月20日(土)、札幌芸術の森野外美術館で、「雪を楽しもう!」を行いました。7か国から11名の方が参加してくれました。
We held "Enjoy the World of Snow!" on January 20 (Sat.) at Sapporo Sculpture Garden. 11 participants from seven countries joined.

スタッフの方にかんじきの履き方を教えてもらいました。独特の履き方をみんなすぐにマスター!
A park staff gave us a lecture on how to put the kanjiki (Japanese style snowshoes). Despite the uniqueness of the way to wear kanjiki, our guests mastered it very quickly!




さぁ出発。
Then we started walking.


「隠された庭への扉」からスタート。雪で覆われた作品の上を進みます。
Started with "Way to the Hidden Garden". We walked on these pieces of works which are covered by snow.




積雪量がまだ少なくて歩きやすい道が続きました。
The park hasn't had much snow yet, making the paths easy to walk all the way.

ほとんどの作品はこの「夏引き」のように雪に埋もれずに私たちを出迎えてくれました。
Just like this work "Natsuhiki", most of the sculptures were waiting for us without being buried in snow.

 
青空が出たところで、写真を撮ったり坂を走り降りたり、なんと雪の上を転がったり!楽しい思い出を作られたのではないでしょうか。
When the sun came from the cloud, we spent time taking pictures, running down and rolling down the hill! We sure made an epic memory.