2020年1月19日日曜日

「スノーシューツアー」を行いました

1月18日「滝野すずらん丘陵公園スノーシューツアー」を行い、4か国16名の外国人と3名のボランティアが楽しみました。
We held "Snowshoe Tour at Takino Suzuran Hillside Park" on January 18th. 16 participants from 4 countries and 3 volunteers joined the tour.

記録的な雪不足でクローズしていたスノーシューコースも、この日オープン!新雪の上を1時間ほど歩きました。
The snowshoe course had been closed due to record-breaking lack of snow, but the course has just opened  on that morning! We walked for about an hour on fresh snow.





その後、チューブそりに行きました。例年なら200mの長さのあるそりも、今年は雪不足のため70mほどと短めでしたが、それでも楽しかったです。
After snowshoeing, we headed to "tube slide".  The length of the slide is 200 m in the usual year, but was shorter this year, about 70 m, due to lack of show, and still it was fun!


参加者が作ったオラフ!?さらさらの雪で雪だるまを作るのは大変でした。
The participants made Olaf from Frozen!? It was hard to make a snowman with dry snow.


 滝野すずらん丘陵公園 Takino Suzuran Hillside Park
http://www.takinopark.com