2015年7月19日日曜日

「ゆかたを着て歩こう!」を行いました

7月18日(土)に「ゆかたを着て歩こう!」を行いました。
7か国17名の方が参加しました。また、8ヶ月の男の子と2歳の男の子は甚平を着ました。
We held "Try on a Yukata and Walk Around!" on July 18th. 17 people from 7 countries joined the event. An 8-month-old boy and a 2-year-old boy wore jinbei.

狸小路は飾り付けがされて、すっかりお祭りの雰囲気でした。
The decorated Tanuki-koji set the mood for the summer festival.


ゆかたに着替えたら、「たぬきを探せ!」のゲームをしながら狸小路を歩きました。
問題用紙に載っている写真のたぬき11体を探しながら、狸小路を1丁目から7丁目まで歩きます。
札幌に住んでいれば一度は来たことがある狸小路ですが、こんな風にあちこちに散らばっているたぬきに注目して歩いたことは、なかなか無いのでは無いでしょうか。
After dressing up, the participants walked around the Tanuki-koji with a game "Finding Tanuki!". They walked from 1 chome to 7 chome while finding 11 tanuki on the sheet. Any Sapporo resident has been to the Tanuki-koji at least once, but no one pays attention to tanuki placed all over the street.

Which tanuki should we find...?

最後は狸神社にお参りして終了。たぬきのどこを触ってどんなお願いをしたのでしょうか?
The Tanuki Shrine was the goal. Where of the tanuki statue did they touch and what did they pray for?

Head to hand is for studies, shoulder to chest is for love...