2019年3月26日火曜日

3/2「ひなまつり」を行いました

3月2日(土)札幌国際プラザで「ひなまつり」を行いました。日本を含む9か国から42名の方が来場しました。親子で来てくれた方もいました。
We held "Doll Festival" at the Sapporo International Communication Plaza Foundation on March 2nd (Sat.). 42 people from 9 countries (including Japan) came to the event. We saw parents and children enjoying together.

茶道体験 Experience of tea ceremony

つまみ細工 Craft with cutting kimono cloth


折り紙 Origami


日本のおもちゃ Traditional Japanese toys


最後には三味線と箏の演奏があり、閉会後に箏の体験もしました。
We enjoyed the shamisen and koto performance at the end of the event. Some of the participants learned to play the koto after the event.