2022年7月25日月曜日

[Report] Try on a Yukata and Walk Around / ゆかたを着て歩こう

 7/23(土)に11カ国15名の方が参加して「ゆかたを着て歩こう」を行いました。ボランティア6名がお手伝いをしました。

We held "Try on a Yukata and Walk Around" on July 23rd. 15 participants from 11 countries enjoyed walking in a yukata. 6 volunteers helped to put on a yukata or take a tour.


1つのグループは、雲の合間を縫って、大通公園や創成川を歩きました。

One of the groups walked at the Odori Park and Sousei River while the rain was stopping and enjoyed taking photos.



他のグループは、狸小路を歩きました。狸神社はビルの建て替え工事のためプレハブで「仮住まい」中でした。

Another group enjoyed walking at the Tanuki-koji Shopping mall. The Tanuki Shrine was in a prefabricated "temporary residence" for the rebuilding of the building.


この夏は様々な所でお祭りが復活しています。ゆかたを着て参加してみてはどうでしょうか。

Festivals are reviving in various places this summer.Why don't you wear a yukata and participate?