2022年11月2日水曜日

[Report] Walk Tour of Beautiful Nakajima Park with Autumn Leaves

 10月29日(土)に「紅葉の中島公園散策」を行いました。3カ国7名の方が参加し、ボランティア6名がご案内しました。

We held "Walk Tour of Beautiful Nakajima Park with Autumn Leaves" on October 29th, Saturday. 7 participants from 3 countries and 6 volunteers walked around the Nakajima Park.

The ginkgo trees at the park entrance

ボランティアが公園の歴史や建物について説明しました。公園中央にある池は貯木場の跡です。
The volunteers explained about the park's history and buildings. The pond in the middle of the park is the site of the old lumberyard.
 

日本庭園の紅葉も見事でした。
The autumn leaves in the Japanese garden were also spectacular.


キツネも紅葉を楽しんでました。
A fox enjoyed the autumn leaves.


最後は彌彦神社にお参りしました。
We visited the Yahiko Shrine at the end of the tour.


七五三のお子さんはいませんでしたが、ボランティアの一人が七五三用の着物を持ってきてくれました。
There were no children who celebrated the shichi-go-san, a traditional event to celebrate the healthy growth of children, one of the volunteers brought special kimonos for the shichi-go-san.


中島公園は1年中楽しめる公園です。ぜひ行ってみてください。
The Nakajima Park can be truly enjoyed all year round. Why don't you visit?