2019年10月24日木曜日

「芸森ハロウィン」に行ってきました

10月19日(土)、札幌芸術の森で行われた「芸森ハロウィン」に、2か国6名の留学生と一緒に参加してきました。
We joined "Geimori Halloween", hosted by the Sapporo Art Park, with 6 international students from 2 countries on October 19th.

あいにくの雨でしたが、バス停から野外美術館までの道もきれいに紅葉していて、リスにも会うことが出来ました。
It was raining, but we enjoyed the path from the bus stop to the Sculpture Garden covered with fall-colored trees, and we met a squirrel! How cute!


まずはダニ・カラヴァンの「隠された庭への道」を散策して、その後にランタンづくりをしました。ランタンは、折り紙や押し花、マスキングテープを使って作りました。
We started with appreciating "Way to the Hidden Garden" by Dani Karavan. After that, we made a lantern with origami, pressed flowers and masking tapes.



記念撮影をして解散しましたが、その後も皆さんは、塗り絵をしたりアートマーケットに行ったりして、楽しんでいたようです。
After we took group photos at the last of our event, everyone stayed there and enjoyed picture coloring or strolling around the art market.